Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Sofia - 7 juni 2009 23:29

Det blev ingen frösådd idag heller. Sov lite extra på förmiddagen, kunde ju inte sova i natt. Sen har jag tagit det lugnt, vilat och läst. Ikväll har jag hjälpt dottern med lite läxor. Skall bli så skönt med sommarlov!! Jag har sagt det förut men det tål att upprepas... sommarlov, sommarlov...!!


Här slutar skolorna på torsdag, är så avundsjuk på dem som slutar tidigare... Man skall inte vara avundsjuk, nej, nej, fy, fy på mig... ;)


På torsdag hoppas jag att det är fint väder. Då tänker jag packa en pickninck väska åt familjen sen så åker vi iväg till något mysigt naturområde och bara njuter av sommaren. Blir det dåligt väder får vi fira hemma på bästa sätt.


Nu skall jag lägga mig, försöka sova i natt, får se hur det går...

Av Sofia - 7 juni 2009 07:12

Vad det värker i benen!! Kan inte sova. Har slumrat till några gånger men vaknar igen hela tiden. Nu har jag tröttnat och gått upp en stund istället.


Det kryper som myror i dem, har smörjt med salva men det hjälper inte. De känns tunga och svullna och så sitter det små möss och gnager inne i benmärgen... Utöver det så har jag något konstig nervryck i höger ben, det sticker till långt upp på utsidan av högerlår, som ett nålstick, sen rycker hela benent till. Så har det hållit på länge nu, det är även så när jag sitter upp. Så jobbigt att benet rycker och jag inte kan styra det själv. De där "nålsticken" känns inte alltför skönt heller kan jag lova. Har smörjt med salva där också, tagit värktablett och muskelavslappnanade men inget tycks hjälpa. Blir tokig på sånt här, man är trött och vill sova, men så går det inte för att kroppen skall hålla på och bråka med en... suck...


Ja, får väl försöka hitta något positivt då... Ute kvittrar fåglarna, det är inte lika soligt som det var igår morse när jag hämtade hem dottern, men det är inte regn heller. Ser ut att kunna bli en bra dag ändå.


Nu har björkarna på tomten snart tappat allt sitt gula pollen så snart kan man vara ute utan att bli gul, härligt!


Marsvinen håller mig sällskap just nu. De sitter i sin bur och visslar och kvittrar - nej, det är inte fåglar, de är marsvin men jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva lätet som de har. De bökar runt i höet nu och väntar snart på sin frukost. Skall ge dem den innan jag provar med att gå och sova igen.


Får se om jag kan få ner några frön i trädgårdsalandet idag, men jag hoppas inte för mycket idag, då slipper jag bli besviken sen.

Av Sofia - 7 juni 2009 02:55

Fy, vilken dag!


Den började i morse vid femtiden då jag vaknade och trodde att jag skulle spy. Hade fruktansvärd halsbränna och rusade in på toa, men jag behövde aldrig kräkas.


Går och lägger mig igen och då kom det ett sms på mobilen. Det var från dottern som hade ont i magen och inte kunde somna om. (hon var på hajk) Jag smsade henne en stund men magvärken blev inte bättre så en halvtimme senare satt jag i bilen för att åka iväg till hajken och hämta hem dottern.

En underbart ljuvlig morgon förresten, solen sken och fåglarna kvittrade...


Åkte hem med dottern och vi gick genast och lade oss igen. Dottern lyckades somna rätt så snabbt, hon frös en del hade både täcke och två flecefiltar på sig. Jag somnade också efter en stund.


När jag vaknade på morgonen hade jag migrän, gick bara upp och tog medicin och lade mig igen. Sen har jag legat i sängen i princip hela dagen, först nu på kvällen som jag har varit uppe lite och tittat på Tv.

Dottern sov även hon länge, långt in på eftermiddagen och då var magvärken borta. Även mannen som är förkyld sov, så idag var vi den sovande familjen... ;)


Det blev inga frön planterade idag, ingenting blev gjort faktiskt, men sådana dagar får man väl ta ibland, bara de inte blir för ofta. Nu hoppas jag på en bättre morgondag...

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards