Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Sofia - 6 juni 2009 02:21

De har det nog bra på hajken ändå, det regnar inte och det är inte sådär fruktansvärt kallt som jag trodde att det skulle bli i natt. Jag hoppas de alla sover gott nu. Imorgon kväll är det dags att hämta hem dottern igen så då får jag höra hur de haft det.


Jag har suttit och tittat på TV ett bra tag nu. Har en hel del som är inspelat på DVD:ns hårddisk, behöver rensa ur lite. Vet inte hur jag skall hinna titta på allt jag spelat in faktiskt... raderade till och med en del program idag som jag inte tror att jag kommer titta på ändå. 


Imorgon hoppas jag att jag mår så pass bra så jag orkar få ner lite frön i trädgårdslandet. Har inte sått än, men det är dags nu, alla grannar har redan fått ner sina frön. Jag odlar i pallkragar och i år har jag byggt upp dem ännu mera på höjden så nu är de perfekta att jobba i. Har tre på höjden, perfekt arbetsställning. Jag skulle aldrig kunna ha trädgårdsland om jag inte hade pallkragarna, skulle inte kunna gå böjd och påta i jorden direkt vid marken. Superbra att odla i pallkragar faktiskt!


Jag skulle vilja ha en rabarber planta. Saknar det verkligen. Tittade på en på Blomsterlandet men den kostade närmare 80:- och hade bara två fjuttiga små blad. Det ger jag inte för den plantan. Får se om det går att dela på den som mamma har istället. Jag har inte pratat med henne om det, men hon brukar säga att hennes är så stor så hon inte gör av med all rabarber, brukar få en del av henne, kanske plantan går att dela, jag vet faktiskt inte hur det är med rabarber om det fungerar så. Kan ju testa i alla fall.


En ny rödvinbärsbuske funderar jag också på att köpa, den vi har håller på att dö, det är bara en liten kvist kvar som lever. Svartvinbär har jag tre buskar. Två stod här när vi flyttade hit och den tredje tog jag med från mina föräldrar förra hösten, de skulle inte ha den kvar utan skulle bara slänga den, precis då var jag och hälsade på. Tog med den hem och i år så blommar den för fullt. Sen har jag en buske med vitavinbär också. Men som sagt, lite mer röda vinbär skulle sitta fint, fast svarta är mina favoriter... mums...

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards