Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Sofia - 3 juni 2009 23:03

Ikväll så var vi på dotterns sista ridlektion för den här terminen. Känns vemodigt att inte träffa dem i stallet eller hästarna på hela sommaren. Det är den enda nackdelen med sommarlovet, annars så längtar jag så jag håller på att gå sönder till att dotterns sommarlov skall börja.

Så skönt med lata långa dagar... om man nu hinner lata så mycket. Det brukar bli bad, resor och en massa annat så det är nog fullt upp ändå. Men man gör ju ändå vad man vill med dagen, ingen annan som bestämmer över en, så underbart.


Ikväll har jag suttit och hjälpt dottern med Kemiläxan, hon har prov i morgon. Jag har kemiska formler och syror och baser, salter och annat i huvudet. Nu får man repetera sin egen skolgång, fast jag minns ärligt talat inte att vi läste om detta i kemin ;)  Vi hade samma lärare i kemi och biologi och det var faktiskt inte mycket kemi vi hade, bara några lektioner per termin, så jag misstänker att jag kanske inte läst detta heller. På gymnasiet var det likadant, samma lärare i alla No-ämnen och det var mest biologi och fysik som vi läste då. Tråkigt egentligen att vi inte fick läsa kemi ordentligt, det är nog roligt bara man har en lärare som visar det och uppmuntrar en med olika experiment och så. Dottern och hennes klass får göra mycket labbuppgifter, tror vi gjorde en eller två på hela högstadiet.


Nu skall jag krypa ner i sängen, jag fryser och är trött. Jag hoppas på att jag somnar rättså snabbt...

Av Sofia - 3 juni 2009 09:44

Nu har det varit ett par hektiska dagar då jag inte hunnit med datorn så mycket. Börjar lugna ner sig nu...


Har svårt att skriva på tangentbordet. I söndags skar jag mig i fingret när jag skulle skära upp bröd. Det blev ett rejält snitt i vänster långfinger. Djupt... Är omplåstrad och det ömmar i fingertoppen. Irriterande att inte kunna använda den då jag skriver här vid datorn, känns konstigt att inte kunna skriva som vanligt med fingrarna... men det läker väl så småningom.


Idag regnar, blåser det och är kallt. I helgen hade vi sommarvärme. Vädret växlar verkligen mellan varmt och kallt nu. Jag fryser fast jag är inomhus, sitter med tjocka sockor på fötterna med de känns ändå som is. Brrr!!


Nästa vecka är det skolavslutning och jag lääääängtar!!

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards