Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Sofia - 5 juni 2009 22:58

Somnade ett par timmar nu ikväll efter jag hade kört dottern till hajken. Dagen har gått bra, men jag är helt slut nu efteråt.


Hoppas de inte får för kallt på hajken bara. När jag åkte därifrån så frös min dotter en hel del. Hon hade smart som hon var inte packat ner någon ordentlig jacka utan bara typ munktröjor. Hon fick ta min flecejacka, jag skulle ju bara sitta i bilen hem och den var ju varm. Inatt sover de i militärtält som de eldar i så jag hoppas de inte fryser då i alla fall. 


Får väl se om det blir något bad för ungdomarna imorgon. De brukar bada varje år på hajken men nu har vi ju så enormt kallt. Fast ungdomar brukar ju kunna kasta sig i vattnet ändå, minns ju hur man själv var...


Nu skall jag sätta mig i soffan och slappa och se om det finns något bra att se på TV...

Av Sofia - 5 juni 2009 08:26

Jaha, nu är det snart dags att ge sig av till stan och alla måsten som finns där att göra. Känner mig trött och tung i huvudet men det måste gå ändå.


Dottern skall iväg på hajk idag och det har vi inte packat heller. Blir en massa att göra i eftermiddag också... puh. 


Fullbokad dag med andra ord.


En fin fredag och helg önskar jag er alla!

Av Sofia - 5 juni 2009 01:11

Nu har jag fixat allt som måste göras innan jag skall sova. Plockat in i diskmaskinen vilket jag inte orkat tidigare ikväll. Vattnat blommorna och lite annat plock. Nu är det bara tandborstningen kvar sen skall jag sova...


Imorgon är det mycket inbokat och jag måste upp tidigt... Suck...


Har sagt det förut och säger det igen, jag längtar till sommarlovet!!


Av Sofia - 5 juni 2009 00:35

Även idag har jag pluggat med dottern. Det handlade om forntiden denna gång, hon skall skriva det imorgon. Det var ett prov som hon missat när hon varit sjuk så hon skall ta igen det nu.


Reflekterade över att det hänt lite saker sedan jag själv gick i skolan. De hittade ju "ismannen" 1991 och 1998 hittade de en liten pojke som var en blandning av Neanderthalare och männsikan som vi är idag (homo sapiens sapiens) Appropå "Homo sapiens sapiens" så  minns jag inte ens att den benämningen fanns då jag gick i skolan, jag minns bara "Homo sapiens" men även det kanske de ändrat på sen dess, eller så har jag dåligt minne. Har inte fördjupat mig så i detta eftersom jag tror på en helt annan utveckling av människan. Intressant i alla fall att upptäcka hur teorin ändrats under åren sedan man själv gick i skolan.


Ja, så nu har jag de senaste dagarna lärt mig en massa Kemi och nu även om forntiden. Är som att gå i skolan på nytt :)

I helgen blir det en massa matteräknande eftersom det är prov på måndag, så kanske jag lär mig något nytt där också...


Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards