Alla inlägg den 19 april 2009

Av Sofia - 19 april 2009 22:18

Jag har varit hemma flera dagar nu men inte orkat skriva något här i bloggen. Jag hade i alla fall underbara dagar över påskhelgen. Roligt att hälsa på gamla kompisar och återuppleva gamla minnen.


Här är våren kommen fullt ut nu. Blommorna och träden nästan exploderar fram sin grönksa. För var dag jag går min vända i trädgården så har det hunnit hända massor. Det är blåsippor, vitsippor, krokusar, scilla, gullviva, snödroppar och mycket annat som hör våren till. Dikena lyser gula av tussilago. Så härligt!


Något som är mindre härligt är att fästingarna också har vaknat till liv. Häromdagen så kröp det en på mig, som tur var hann den inte bita mig. Dagen efter så kröp det en i vår säng, den tror jag katten fått med sig in. Usch, det är inga trevliga djur. Brukar få några bett varje år, är i alla fall vaccinerad mot TBE men man kan ju åka på andra saker också. Tänk att de små krypen kan göra sådan skada.


Om det finns någon som har tips om vad jag kan ha på katten för att slippa så mycket fästingar på honom så tar jag tacksamt emot sådana tips. För några år sedan provade jag ett medel med olika örter som jag hade köpt på granngården, det hjälpte bara första veckan sen var det som vanligt fast det skulle fungera längre. Förra året hade vi inget medel alls, men nu funderar jag på att prova något igen, ganska jobbigt att plocka fästingar hela tiden.

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards