Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Sömn och katter

Av Sofia - 9 februari 2009 06:12

Sovit som en stock i natt, när jag väl somnade, det tog ett tag så jag har bara sovit i tre timmar. Men det är ändå skönt att få sova ordentligt de timmar som jag sover. Att ligga halvsovandes som jag brukar är ingen höjdare, blir piggare av att sova djupt ett par timmar än att ligga flera timmar och halvsova. Det känns mer som man är vaken då man halvsover tycker jag.


När jag nu hade en natt med djupare sömn så har katten passat på att gå över till min sida av sängen, jag har inte märkt det. Är så att jag är allergisk mot katt, inte så där farligt mycket men jag får klåda i ögonen och det kliar i näsan. Jag brukar undvika att klappa katten, gör jag det så måste jag genast tvätta händerna. Är jag någongång tvungen att lyfta upp honom så måste jag byta tröja.


Nu är det så att han bara har tillåtelse att sova i den delen av sängen som tillhör min man, och det vet han. Han brukar låta bli min sida av sängen, han går bara över där ibland för att ta sig till andra delen av sängen. Men han gör sina tester då och då för att se om jag har gett med mig om att han får vara där. Han passar då alltså på när jag sover så djupt så jag inte vaknar när han lägger sig vid mina fötter, den busen ;-)


Men han vet så väl var han får vara, han är aldrig uppe i möbler förutom i min mans del av sängen och i dotterns säng. Det brukar heta att man inte kan fostra en katt, men det går faktiskt. Redan från början när han gick upp i en möbel så lyfte vi ner honom direkt och tillslut så har han alltså lärt sig det. Han gillar att ligga i knät på dottern eller min man när de ser på tv. Han har fått tillåtelsen att vara i deras knä när de sitter i fåtöljen. Om vi har gäster och någon sitter där då vill han upp i knät då också, det är alltså platsen där man får vara i knät på folk. Han är inte så dum den katten... det är väl ingen katt förresten ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 20 januari 2010 23:58

Usch, jag har bara tråkiga saker och gnäll att skriva om just nu. Egentligen så borde man inte blogga då, men då blir ju bloggen tom som den ju varit så länge, alltså tom från uppdateringar.   Har så ont i kroppen, blir galen snart om jag inte få...

Av Sofia - 18 januari 2010 08:58

Natten har varit usel. Har inte kunnat sova... Kroppen värker, och värker och värker och värker... sen värker den lite till.      Jag skall nu efter morgon bestyren krypa ner i sängen en stund igen. En timmer hinner jag vila i alla fall sen måste...

Av Sofia - 17 januari 2010 17:57

Kunde inte sova i natt... kroppen värkte så jag höll på att bli tokigt. vid åtta tiden så lyckades jag i alla fall äntligen sova. Sen sov jag i ca fyra timmar. Är trött och mör i kroppen nu, jag som hade hoppats på en bra dag. Suck...   Ute har d...

Av Sofia - 17 januari 2010 00:40

Ikväll har det blivit en hel del tv-tittande. Suttit i nästan fyra timmar och tittat, var väldigt rastlös på slutet, har svårt att sitta stilla så länge och koncentrera mig. Men det är mysigt att ha hela familjen samlad i alla fall. Att mysa med lite...

Av Sofia - 16 januari 2010 15:37

Usch, jag är verkligen en dålig bloggare... Har inte skrivit på evigheter. Har varken haft ork eller lust. Får se om detta blir en engångsföreteelse eller om jag kan komma igång med bloggandet igen. Jag har mått dåligt nästan hela hösten. Värken...

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards