Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Sofia - 7 mars 2009 16:20

I förrgår så var rådjuren här och kalasade på fågelfröna som ramlat ner från fågelbordet. Jag har skickat in en bild på det som du kan se i det tidigare inlägget.


Bilden är fotad med min mobil genom fönstret så det är tyvärr inte så bra skärpa och så, men, men, man ser att det är rådjur i alla fall ;)


Den ena är en råbock, det syns inte så bra på bilden tyvärr. Det brukar vara tre rådjur men denna gången var de bara två, som jag såg i alla fall, den tredje kanske gömde sig inne i skogen.


Jag tycke det är så härligt att sitta och titta på dem genom fönstret. Man kommer så nära naturen på något sätt. De står bara två meter från fönstret så de är väldigt nära. De är ganska orädda också, har hänt ett par gånger att jag öppnat ytterdörren för att släppa ut katten, de har då stått kvar i trädgården och tittat åt mitt håll, sen lungt fortsatt att äta på det fåglarna har sprättat ner på marken.

Av Sofia - 7 mars 2009 16:20

Rådjuren kalasar på fågelfröna som ramlat på marken.

Presentation

Omröstning

Varför besöker du denna blogg?
 Brukar titta in här då och då
 Trillade in via en sökmotor
 Kom in via "förstasidan"
 Surfade runt och råkade hamna här
 Annat
 Hittade hit via en annan blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards